Yanıltıcı indirime ceza geldi, markalar formül değiştirdi

Yanıltıcı indirime ceza geldi, markalar formül değiştirdi
Yayınlama: 21.05.2025
10
A+
A-

Mağazalar, cezaların ardından yeni indirim stratejilerine yöneldi; artık fırsatlar ikinci ürünlerde geçerli olacak.

Geçtiğimiz yıl Reklam Kurulu tarafından yapılan yanıltıcı indirimlerle ilgili olarak markalara toplamda 40 milyon liradan fazla ceza kesilmesinin ardından, perakendeciler indirim uygulamalarını revize etme kararı aldı.

Markalar yaklaşık 3 yıldır indirim yaparken, yeni kurallara uymak zorunda. Düzenleme perakendecilerin indirimlerde son 30 gündeki en düşük fiyatı referans almasını şart koşuyor. 100 liralık bir ürünün fiyatı yüzde 30 indirim yapıldığında 70 liraya düşüyor. Daha sonra bu ürünün fiyatı 60 liraya düşürülmek istenildiğinde indirim oranı yüzde 40 değil, yüzde 15 olarak hesaplanıyor.

NTV’den Uğurcan Gökçen’in haberine göre, markalar bu yeni indirim uygulamasına ayak uydurmakta zorlandı. Reklam Kurulu, yanıltıcı indirimler nedeniyle sadece geçen yıl 40 milyon liradan fazla ceza kesti.

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, yaptığı açıklamada, indirim kuralının değiştirilmesi gerektiğini vurguladı. Yüksek enflasyon döneminde bu kuralın çok geçerli olamayacağını dile getirdi. Öncel, markaların yeni indirim yöntemine geçtiklerini bildirerek, ikinci ürüne yüzde 50 civarında indirim yapıldığını ifade etti.

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER ) Genel Başkanı Aziz Koçal, tüketicinin ihtiyacı olmayan ürüne yönlendirildiğini belirtti. Fiyatların önce yükseltilerek, ikinci ürün alımında düşürüldüğüne dikkati çeken Koçal, “Tüketici fazla ödemeye maruz kalıyor” değerlendirmesinde bulundu. Koçal ayrıca yeni indirim yönteminin mevzuata aykırı olduğunu iddia etti.

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.