Ticaret Bakanlığı, e-ihracatın ekonomiye katkısını artırmak amacıyla gerçekleştirdiği çalışmalarla 2025’te e-ihracat hacmini 8 milyar dolara ulaştırmayı hedefliyor.
Bakanlıktan konuya ilişkin yapılan açıklamada, ihracatçıların e-ticaret kanallarını ihracat modelleri arasına katarak yurt dışı müşterilerine doğrudan ulaşabilmesine ve yenilikçi ürünlerle ihracata katma değer sağlayabilmesine yönelik hazırlanan Karar’ın 25 Ağustos 2022’de uygulamaya alındığı hatırlatıldı. e-İhracatın 2022’de genel ihracat içinde payı 2.2 milyar dolarla yüzde 0.9 iken, 2023’te 5 milyar dolarla yüzde 2.12’ye ve 2024’te 6.4 milyar dolarla yüzde 2.6’ya yükseldiği vurgulandı.
Payı yüzde 10 olacak
İhracatçıların e-ihracat yol haritalarını oluşturmalarına yardımcı olacak e-Kolay İhracat Platformu’nun (E-KİP) hayata geçirildiği bildirilen açıklamada, küresel e-ihracat şirketlerinden Çin, Rusya ve Latin Amerika’da faaliyet gösteren önemli bölgesel pazaryerlerine uzanan 18 farklı pazaryeri, 5 farklı sosyal medya ve arama motoru reklam platformuna yönelik kılavuzlar yayımlandığı belirtildi.
Firmaların küresel pazaryerinde işbirlikleriyle çevrim içi mağaza hesap açılışlarını kolaylaştırarak, e-ihracat operasyonlarına destek olmaya 2025’te de devam edileceği vurgulanan açıklamada, ifadelere yer verildi: “Ticaret Bakanlığı olarak, ülkemizin e-ihracata ilgisindeki artışla, Türkiye’nin e-ihracatta küresel bir oyuncu haline gelmesi için tüm paydaşlarımızla çalışmalarımızı sürdüreceğiz. e-İhracatın genel ihracatımız içindeki payının 2028’de yüzde 10’a çıkarılması hedefine birlikte emin adımlarla yürüyeceğiz.”